מאמרים

טיפים למכירת דירה – כך תעשו את זה נכון!

הסתכלו לאחור והיזכרו ברגע בו החלטתם לרכוש את הדירה הראשונה שלכם. מבחינתכם היא הייתה אז דירת החלומות, קניתם אותה אחרי עבודה קשה ומאמצים גדולים מאוד. עכשיו, כשכבר חלפו כמה שנים, אתם מעוניינים למכור אותה, בין אם בשל הצורך ברכישת דירה אחרת גדולה או קטנה יותר, בין אם בשל שינוי התפיסה שלכם כלפי אחזקת נכסים, או מכל סיבה שהיא.

כך או כך, על מנת שתוכלו למכור את הדירה שלכם בצורה כמה שיותר פשוטה, אני שמח לחלוק איתכם כמה טיפים שכדאי לכם לקחת בחשבון.

אז אילו בדיקות חשוב שתעשו? איך תקבעו את מחיר הדירה? והכי חשוב – איך תמצאו את הרוכשים הפוטנציאלים? בואו נתחיל.

מכירת דירה מתחילה, קודם כל, בבדיקות

בראש ובראשונה, עוד לפני שאתם בכלל מתחילים להפיץ את בשורת מכירת הדירה שלכם, יש כמה בדיקות שתצטרכו לעשות. הבדיקות הללו יוכלו לעזור לכם להיות מוכנים למכירת הדירה, להחזיק בכל המידע הדרוש לכם ולקונים הפוטנציאלים של הדירה, וכמובן לוודא שהכל תקין לקראת המכירה.

  1. בדיקה משפטית – חשוב מאוד שתכירו את כל הפרטים הרלוונטיים למכירת הדירה שלכם, רכישת נסח הטאבו של הדירה זהו השלב הראשון.

    ניתן להוציא נסח טאבו בלשכת רישום המקרקעין או באתר האינטרנט של משרד המשפטים – צפייה והפקת נסח טאבו מקוון.   

    נסח טאבו הוא למעשה "תעודת הזהות" של הנכס, שם רשום מי הבעלים של הנכס, יש לוודא כי הדירה רשומה על שמכם כדין, אחרת לא ניתן להעביר בעלות על הדירה ולמכור אותה.

    בנוסף תמצאו בנסח הטאבו את פרטי הנכס כדוגמת השטח הכולל במ"ר, את ההצמדות לדירה, כמו גינה, חניה או מחסן שהם חלק מהרכוש המשותף, אך מוצמדים בטאבו לנכס ספציפי. פירוט על חריגות הבנייה (במידה וקיימות) קיומה של משכנתא ועוד.

    כל אלו הם נתונים קריטיים למכירת הדירה. ממליץ להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין, דבר שיחסוך לכם הרבה שאלות והפתעות שיכולות לעלות לכם הרבה כסף בתהליך המכירה.

  2. בדיקה הנדסית – בדיקה זו יכולה לגלות פערים בין מצב הנכס בפועל לבין מצב הנכס "על הנייר" ולכן חשוב לבצע אותה מבעוד מועד. בדיקה זו מתבצעת ע"י רכישת תיק הנכס מהעירייה.

    בתיק הנכס, קיימת תוכנית של הנכס והיתר הבנייה של הדירה והבניין. בתיק הבית המשותף במשרד המשפטים, קיים תשריט של הדירה והבניין. יש לבדוק כי הנכס שאתם מוכרים מתואר בצורה זהה גם בתיק הנכס וגם בתשריט. אם יש הבדלים, התייעצו עם שמאי ואדריכל, כדי להבין איך להסדיר את הנושא.

  3. בדיקת מיסים – במכירת נכס יש מיסים שונים אותם משלם המוכר. כדוגמת מס שבח לרשות המיסים, היטל השבחה לעירייה, לעיתים יש היטל פיתוח / תשתיות. היוועצו בעו"ד המתמחה במקרקעין כדי לדעת מה גובה המיסים הצפויים לכם במכירה.

כמה שווה הדירה שלי?

קביעת מחיר הדירה שאתם מוכרים היא אחד הנושאים החשובים, אם לא החשוב ביותר. להבדיל מהרבה צמתי מכירה בחיים, קביעת מחיר הדירה שלכם הוא לא דבר שאתם יכולים לשלוף מהשרוול, אלא יש להערך אליו מראש.

מה מחיר הדירה  שלכם – לפני שתקבעו את מחיר המכירה, בדקו באותו האזור, בכמה דירות דומות מוצעות למכירה וגם בכמה דירות דומות נמכרו. זה ייתן לכם כיוון כללי למחיר מבוקש. חשוב לא לתמחר גבוה מידי, כי אז לא תקבלו פניות ולמעשה הנכס יהיה זמן רב למכירה.

הגיע הזמן לפרסם ולהראות את הנכס שלכם!

אחרי שאספתם את המידע, ריכזתם את הנתונים וחישבתם את כל מה שצריך לחשב – אתם מוכנים לפרסם ולהראות את הנכס שלכם! דרכי פרסום ממש לא חסרות היום, ואתם יכולים להרגיש בנוח להעלות פוסטים לפייסבוק או לאינסטגרם, לפרסם את הדירה ביד2.

חשוב לצרף לפרסום גם תמונות מחמיאות של הנכס וכמובן טקסט שיבליט את יתרונות הנכס ולפרט את כל המידע שהרוכשים הפוטנציאלים צריכים לדעת ולהכיר. פרסום טוב יוביל לביקורים בנכס, בתקווה שאחד מהם יוביל גם למכירת הנכס.

ואם כבר פגישות – דבר נוסף שחשוב שתקפידו עליו הוא לדאוג שהנכס שלכם נראה לא פחות ממצוין! כשרוכשים פוטנציאלים נכנסים לדירה, הם צריכים להרגיש שהם הגיעו למקום הכי נכון בשבילם.

סדרו את הנכס בצורה יפה, הדליקו את התאורה והמיזוג ואם בא לכם להשקיע – אפו עוגיות שימלאו את החלל בריח של בית. תאמינו לי, זה לגמרי עושה חשק.

מכירת דירה – אפשר לעשות את זה לבד, ואפשר גם ביחד

עם כל הטיפים האלו אתם לגמרי מסודרים ויכולים לצאת לדרך עם מכירת הדירה שלכם, אבל אם אתם מרגישים אי נוחות סביב העניין הזה – עזרה ממומחה נדל"ן יכולה בהחלט להיות רלוונטית!

אני כאן בשביל לייעץ, ללוות, להקשיב וכמובן גם כדי למכור. צרו איתי קשר ואשמח למכור עבורכם את הנכס! נכתב ע"י דורון ברטל, בעלים ומייסד של שאטו נכסים, תיווך ברעננה.

מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה, אני כאן בשבילכם.

כלי נגישות

Powered by - Wemake