מאמרים

לרכוש דירת מגורים, לרכוש דירה להשקעה או לשכור דירה?

בחירת סוג המגורים שלכם היא בחירה קריטית, היא מושפעת מגורמים שונים, כמו גיל, הון עצמי, מיקום, האפשרויות שהשוק מציע ועוד. על מנת לקבל החלטה תצטרכו לשקול את כל המשתנים ולשים אותם על כף המאזניים האישית שלכם ולפעול בהתאם.

שלושת האפשרויות הקיימות הן רכישת דירת מגורים, רכישת דירה להשקעה או השכרת דירה.

לכל אחת מהאפשרויות הללו מאפיינים שונים אשר יכולים להתאים לכם יותר או פחות.  

היום אנסה לעשות קצת סדר בנושא. אז בואו נראה מה טומנת בחובה כל אחת מהאפשרויות.

האפשרות הראשונה: רכישת דירת מגורים

רכישת דירת מגורים מתבססת בעיקרה על אלמנט רגשי חזק. כאשר תהיו הבעלים של הדירה בה אתם מתגוררים, אתם תרגישו אדונים לעצמכם – לא תצטרכו לחתום על חוזי שכירות ולשלם דמי שכירות מדי חודש, לא תצטרכו לקבל אישור מהבעלים על דברים שתרצו לעשות בדירה והכי חשוב תהיו חופשיים להתנהל בה כפי שאתם רוצים.

על פניו כל זה נשמע חלומי, נכון? אז זהו, שלצד זה חשוב לזכור כמה נתונים חשובים.

בשנתיים האחרונות שוק הנדל"ן בישראל נמצא בעליית מחירים מתמדת, הגרפים של מחירי הדירות וההון עצמי לא בדיוק עובדים בסנכרון. בזמן שמחירי הדירות עולים, ההון העצמי שלכם נשאר בדיוק באותו המקום. דבר שמוביל אתכם לבקשת משכנתא גדולה יותר מהבנק, על מנת לאפשר את רכישת הדירה, וזה יכול להתפתח לשני כיוונים שונים:

  1. הבנק יסרב לאשר לכם משכנתא בגובה הנדרש, וחלום רכישת הדירה ידחה בהתאם.
  2. הבנק יאשר לכם את המשכנתא, אבל מאותו הרגע תהפכו להיות משועבדים לה, ואיכות החיים שלכם תיפגע או תצטמצם משמעותית.

על מנת שתוכלו להגשים את חלום רכישת הדירה, כדאי שתחשבו על כיוונים שיכולים לעזור לכם להגשים אותו בצורה הרבה יותר פשוטה ונעימה. קו המחשבה שצריך להנחות אתכם הוא לבחור במסלול שלא טומן בחובו התחייבות כלכלית "חונקת".

האפשרות השניה: רכישת דירת להשקעה

מה שמוביל לאפשרות הבאה – רכישת דירה, זולה יותר ממה שתכננתם, בהתאם להון העצמי שחסכתם.

דירה כזו תוכלו לרכוש במשכנתא הרבה יותר נמוכה. במקביל, תשכירו את הדירה וכך תאפשרו לכם הכנסה משכירות שתכסה את המשכנתא ואולי אפילו תשאיר לכם כסף פנוי בצד.  

היתרון, ערך הדירה שרכשתם ימשיך ויעלה עם הזמן, היות ומחירי הדיור לא מפסיקים לעלות, כך שביום מן הימים תוכלו למכור אותה במחיר גבוה יותר מזה שרכשתם אותה ובדרך זו להגדיל את ההון העצמי שלכם. נוסף על כך, אם הדירה שרכשתם נמצאת במיקום שיעבור התחדשות עירונית, פרויקט של "פינוי-בינוי", תקבלו דירה חדשה, בעלת שווי שוק גבוה הרבה יותר משוויה של הדירה המקורית שרכשתם.

בתקופת הזמן הזו, תוכלו למצוא דירה אחרת, בה תתגוררו בשכירות, שתוכל לענות לכם על הצרכים האישיים שלכם, כך תצאו נשכרים מכל הכיוונים.

כשרוכשים דירה להשקעה, יש לקחת בחשבון מספר דברים:

  1. דירה ישנה היא דירה שעלולה לגרום לכם להתמודד עם בלאי, והוצאת כספים גדולה יותר ממה שתכננתם בגין תיקונים, כדוגמת פיצוץ בצנרת המים, סתימות, נזילות, רטיבות, תקלות במיזוג, עובש וכו'.
  2. דירה להשקעה עלולה לעמוד ריקה משוכרים. כן, לא לכל הדירות נכנסים שוכרים בהינף יד. מצב שכזה עלול להוביל אתכם לתשלומים כפולים, גם עבור המשכנתא וגם עבור הדירה שאתם שוכרים בעצמכם – הוצאה שלא בהכרח תוכלו לעמוד בה לאורך זמן.

האפשרות השלישית: לשכור דירה

לשכור דירה היא אפשרות נוחה ופשוטה – "ראש שקט". אתם לא משועבדים לתשלומי משכנתא, מקיימים את אורח החיים ורמת החיים שאתם רוצים ואוהבים. בנוסף, בכל בעיה שמתעוררת בדירה – יימצא לה מיד פתרון על ידי בעלי הדירה, אתם חופשיים לעזוב את הדירה ולחפש לכם אחת חדשה כאוות נפשכם (בכפוף לתנאי חוזה השכירות, כמובן), ולהשקיע את הכסף שאתם חוסכים באפיקים מניבים אחרים.  

האופציה הטובה ביותר: להתייעץ עם מומחה נדל"ן

אז מה הכי כדאי לכם לעשות? איזו מבין האפשרויות יכולה להיות הנכונה והטובה ביותר עבורכם? את כל אלו תוכלו להבין יחד עם מומחה נדל"ן, שידע לנווט את הספינה שלכם אל עבר היעד הכי נכון לה.

אשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם אל עבר ההחלטה שתעשה לכם שקט, גם נפשי וגם כלכלי, ותקח אתכם אל עבר הדרך המדויקת בשבילכם. נכתב ע"י דורון ברטל, בעלים ומייסד של שאטו נכסים, תיווך ברעננה.

מחכה לכם!

כלי נגישות

Powered by - Wemake